Avundsjuka, Svartsjuka ?

Avundsjuka, det är nog de flesta bekanta med mer eller mindre. Men jag är en av de personer som kan bli avundsjuk på allt och alla. Avundsjuka har inga positiva tankar alls, utan bara tankar som; "Jag vill också se ut så"   "Jag vill också ha en kamera som hon" - Om ni förstår hur jag menar. Avundsjukan kommer när vi ser att någon annan har något som vi inte har, men som vi vill ha. Svartsjuka och Avundsjuka ser inte jag som samma sak. Avundsjuka är när det är något man vill ha, Svartsjuka är när det är någonting man är rädd om. Om tillexempel du är kär i en kille/tjej och den tjejen/killen kramas eller pussar någon annan. Då blir man Svartsjuk, eller de flesta blir det iallafall. "varför kysser han inte mig?".  Jag får Svartsjuka som ett bred på posten när jag har pojkvänn. Jag är otroligt känslig och svartsjukan smyger sig på mig allt för ofta. Det kan vara om han så mycket som skriver hej till en tjej, kramar en annan tjej, skrattar med en annan tjej eller så mycket som pratar om henne. Det gör mig så frustrerad så jag vet inte vad. Men om man är sån som jag när det gäller svartsjuka kan man inte bestämma, då måste man ge lite. Om han pratar om henne, great for him. Det viktigaste är att man vet att just Du är den enda han ser på ett annorlunda sätt, Inte någon annan. Svartsjuka får vi när vi är rädda att mista någon pågrund av någon annan. Jag har ständig rädsla för att någon annan ska få min pojkvänn att bli kär i den personen och lämna mig. Alla ser svartsjuka som en negativ sak, men i själva verket är det bara gulligt. Om min pojkvänn skulle blivit svartsjuk så skulle jag tyckt det var hur sött som helst. Men framför allt skulle jag slutat med det som får honom svartsjuk. För man måste respektera varann. " om han hade gjort så här hade jag också blivit svartsjuk "
Svartsjuk måste man leva med, det går inte att styra även om man så gärna vill det, samma sak med avundsjuka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0