hur sminkar jag mig ?


Älskar kommentarer, så bara fortsätt !
Jo jag vill inte filma för jag orkar inte, så jag tar det i bild, capish ?

1. Jag tar en bas till ansiktet och smörjer in hela med en mary kay foundation.

 2. efter det så tar jag en mineral foundation som är snäppet ljusare och lägger den på näsan och kinderna så jag inte ser så olivlig ut.


3. Sen lägger jag puder över hela ansiktet så min hy inte ser så fet ut, och för att sminket ska hålla längre.



4. Sen tar jag ett " sun powder ", mitt är från h&m. Och så stryker jag det över kindbenen, och under hakan. Det gör så ens ansikte ser smalare ut.


5. sen tar jag rouge, vilken färg du tycker passar dig och tar den på kindbenen och lite på kindtoppen.

6. efter det tar jag maskara i ungefär 3 lager. MEN jag tar det varsamt så fransarna inte klumpar ihop sig.


7. Sen tar jag en ögonfrans böjare, och en fön. Fönar ögonfransböjaren tills den blir ljummen och sen böjjer jag ögonfransarna. På så sätt blir det extra volym och dem håller dessutom mycket längre uppe.


Och om du ska på fest, så rekommenderar jag att du tar ett hår spray, vilket som helst. Blundar och har stängd mun och sprayar lite lite i ansiktet när du är klar med sminket, då sätter sig sminket och stannar där fast du svettas och dansar.

Tack för frågan sötnos !


Kommentarer
Postat av: emilia ^^

tack :) <3

älskar verkligen din blogg, !

typ. den är såhärlig att läsa när man är lessen eller så. :)

2011-08-11 @ 21:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0