Angående en kommentar


well, Jag har ett knep jag kör med..
Nu är det så att min hy är rätt så känslig, både för att irriteras och för att "läka". Men jag exprimenterar lite.
När jag känner att min hy är dålig så gör jag min egen ansikts mask, det är inte så svårt !
Gurka - bra för återfuktning
Honung - bra för hyn, återfuktar och tar bort orenheter
Citron saft - alltså färsk cirtron, inte sån man köper som man sen dricker, det är bra för att få väck porer
salt -  också bra för porer, men ta dock inte lika mycket !


blanda gurka och honung eller citron och salt, vad som. Detta har man vanligtvis hemma så det är rätt enkelt att göra !
Den enklaste masken är såklart ägg.
Det ända du behöver är ägg. Ta ett ägg och knäck det, separera äggvitan från äggulan. Lägg äggvitan i en skål och äggulan i en annan. Blandra äggvitan med visp tills den blir tjockare, och gör detsamma med äggulan.
Sen tar du äggvitan som du blandat med visp och kletar på den på ansiktet, den ska vara bra för att få bort finnar och skit från ansiktet. Ha den på i 10-15 min tills den torkat, sen tar du och sköljer av. Sen tar du äggulan och gör samma sak, äggulan ska vara som en återfuktare. Äggvitan torkar ut finnar och äggulan gör så att inte huden blir uttorkad.
Sen har jag ett finn-medel. Går du till doctorn kan du få ett sånt utskirivet. Mitt heter "Dalacin". Men om man har den är det viktigt att ha någon återfuktnings gell eller liknande för dalacin torkar ut huden rätt bra.
Hyfsat bra svar tycker jag, testa ansiktsmaskerna, rekomenderar dem !

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att du har en riktigt nice sida! Har du tid så slå även ett öga på min :D.

2011-07-20 @ 09:55:50
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0