Jordgubbar, mer än gott ?

That's right - jordgubbar är bra för huden, den motverkar oljig och fet hy. Jordgubbar är fyllda med nyttiga näringsämnen dem är fulla med C-vitamin, kalium, natrium, järn, antioxidanter och innehåller få kalorier. Ämnen i jordgubbar verkar lätt anti-inflammatoriska och har en lugnande verkan tillsammans med dess svagt blekande egenskap gör det att den tillfälligt kan lindra akne. Nya besvär kan förebyggas genom att porerna öppnas och pormaskerna motverkas - DÄR lät jag smart, men detn där texten har jag faktiskt tagit från den här sidan.
Saker du kan använda som även jag använt som funkar som ansiktsmask.
4 jordgubbar.
1 tesked honung.
1 tesked färsk citronjuice.
och om den blir för rinnig så kan du blanda i lite havregryn. På med den på ansiktet i 10-15 min. Och ja, jag har testat och jag har känslig hud som lätt blir irriterad men min hud höll sig lugn, då borde din med göra det !


veckans tips ? njaj, jag kommer med tips då och då, nu ska jag kolla på andra skivan av "vänner".. det blev ingen sneakpeak utan nu får jag kolla hela boxen, den är SÅ BRA !






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0