DAG 03 – HETASTE HÅRTIPSET.

Hmm, nu ska vi se här mina vänner.
1. Använd absolut INTE för mycket balsam, det gör ditt hår platt, tungt och blir svårare att styla, Jag gjorde det misstaget en period att jag tog hur mycket balsam som helst för att " mer är bättre " men så är det inte i detta läget, vill du ha volym ? ta lagom med balsam.

2. Borsta håret, när du borstar så börja från topparna och jobba dig uppåt, om du börjar vid hårbotten och ner så riskerar du att slita av onödigt mycket hår, ta gärna tag i håret med handen när du borstar det!

3. Håret är extra ömtåligt så sov inte när det är blött. Om du gör det är risken större att det skadas om du ligger och gnuggar det mot kudden när du sover. Sätt upp det i en lös knut högst upp på huvudet och sov på nackhåret istället!
Det var väl det jag kan komma på just nu. Jag sitter hos Olle och snart ska jag väcka honom så vi kan äta frukost.
Sen bär det av till gymnasie mässan, intressant.
Tack för mig dag 3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0