Hur dum får man vara ?

Som de flesta bloggare vet så har man en IP adress, alla datorer har en en särkild IP adress som talar om vilkens dator det är. Det används bland annat när någon har laddat hem en film och någon spårar det (eftersom det egentligen är olagligt så åker vissa fast som de flesta vet), det gör dem via IP:adressen. Bloggade, som jag, kan se vad eran Ip adress är. Och det är bara för att ifall man får något hot, som tillexempel en kommentar med hot så kan man spåra upp den som skrivit kommentaren via IP adressen. Förstår ni ? fast med det behövs profitionell hjälp.
Nu kommer vi till någonting som stör mig, och det är folk som är "anonyma". Det finns sådana folk överallt och det kan vi inte göra någonting åt. Men att kommentera flera gånger i olika namn, är lite skummt och för all del osmart.
Olika datum, samma Ip adress, olika namn och verken e-post eller blogg som man kan klicka in på för att se vem detta kan vara. Alltså en stackars anonym tjej/kille som är ute efter att hacka på någon men är för feg för att säga vem de själva är. Och att ange sig för olika namn gör ingen skilldnad, du kan heta " maja, linnea<3 " eller ingenting om du så vill det som den här personen gör. Men det kommer från samma dator, och jag kan se om du kommer med fler kommentarer. Och jag vet att det är någon som antagligen följer min blogg. Osmart att kommentera med olika namn bara för att hacka, iallfall när hon/han skrev "fan vad fult". Tycker dett var extremt osmidigt, och om ni som bloggare ser att någon hackar så checka deras ip adress på er blogg om hon/han har kommenterat er blogg innan det är faktiskt rätt kul. Nu vet jag inte vem denna personen är, och jag kollar inte upp allas ip, men när jag får en så onödig kommentar som "fan vad fult" så tänkte jag, äh skitsamma. Men kritik får man ta, även om man blir ledsen eller sur. Ville bara få detta klart.

Kommentarer
Postat av: amanda jensen

sånt där är bara ett fett bevis på brist på liv. :)

2011-09-15 @ 17:18:12
URL: http://brownie.myshowroom.se
Postat av: antonia

jävla no lifer xd, du passa as bra i det iaf !:d

2011-09-15 @ 21:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0