Unplaned moments are always better

Varit otroligt slarvig med uppdateringen denna veckan, men det ska väl ändras - eller ? Iallafall idag, idag ska jag uppdatera så mycket jag kan & orkar. Fast det blir dock inte så mycket eftersom klockan redan är halv sju. Och imorgon ska jag sova över hos min pojke så då blir det inte uppdatering alls, fast jag tror det blir något inlägg på morgonen. Annars kan jag säkert fixa till något tidsinställt inlägg så ni får något litet att läsa iallfall. Visst är det snällt av mig, riktigt fin gjort. Innan idag (efter helvetet) - skolan alltså. Så var jag och pappa och kollade på objektiv i hässleholm. Jag har riktigt svårt att välja, om jag ska välja macro eller fish eye objektiv. Jag menar 5 och ett halvt tusen för ett fish eye ? COME ON, det finns ingenting förutom effekten på objektivet, inte ens en zoom finns. Eller jo, kanske 14 mm zoom tror jag. Men ändå, det sög verkligen och jag blev riktigt besviken. Jag som hade så höga förväntningar på fish eye. Men jag gillar det starkt ändå, eftersom det är så otroligt häftig effekt. Men macro objektivet var också fint, men det kostade 5 tusen så båda objektiven är sådär dyra. Och jag som önskar mig löshår för 1000 kronor med, så jag måste välja. Och då väljer jag att önska mig löshår och önskar mig objektiv till julklapp, och på den tiden får jag tid att komma på om det är macro eller fish eye som jag vill ha. Tänketid - always good to have.
Tänkte på det också, tycker ni att jag har förstora bilder på bloggen ? För jag tycker det är fint eftersom man ser riktig effekt då än små fesna bilder. Men vad tycker ni ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0